Hej

2014-09-16 - 00:30:00 → Allmänt

Jag undrar ifall det finns lika många som ligger och tänker så djupa tankar som jag.. 
Tänker ofta på hur livet sett ut, vad jag saknar och inte, hur det kunde ha sett ut om olika saker hänt osv. Brukar ofta sakna det som passerat, och med missnöje kolla på framtiden. En speciell låt kan få mig att börja gråta, just för att det tillför så många minnen. Finns så många saker jag ångrar har hänt. Finns så många saker jag vill ska hända. Just nu står jag bara i ett hjul och snurrar, men så har det varit i många år nu, ändå kollar jag tillbaka på dessa år och saknar vad som skett, jag förstår inte?
Hur kan man vara så missnöjd på livet och samtidigt älska det? 
 
ja, detta kan anses som ett "roligt" inlägg eftersom jag är så djup, men detta är vad jag har i tankarna och då antar jag väll att jag är en djup person, kanske för djup för mitt eget bästa. Det kändes skönt att skriva av sig, och inte bara i mina anteckningar i mobilen som jag då och då använder som en dagbok, haha. Har inte speciellt många läsare heller så.. 
 
Finns det fler personer där ute som ligger och drömmer sig bort? alltså verkligen har orealistiska drömmar som man önskar inträffa nu helst nyss? 
 
Och det här när man ska gå och lägga sig, vad fan är det med det? Det är den tiden på dygnet man ligger och tänker på allt mellan himmel och jord, ofta fantiserar man och sen slutar det upp med att man drömmer och drömmarna är alltid så jävla mycket bättre än verkligheten. Därför är det en pina att vakna, man kommer ofrivilligt tillbaka till verkligheten man helst vill slippa. 
 
Sen blir jag illa till mods när jag tänker på hur det finns folk som har det så mycket värre än jag. Dom som knappt får mat för dagen eller inte ens vatten. Dom som förlorat sina familjer och inte vet vart dom ska ta vägen. Alla dessa människor man hör om, men aldrig riktigt reflekterar över. Ska jag då som bor här i detta land, som varje dag har mat på bordet och vänner att umgås med klaga för att jag har så höga drömmar? Att man som människa aldrig blir nöjd, orimligt.
 
En smart person sa till mig för några dagar sedan att meningen med livet är att alltid sträva högre. Det är ju sant, eftersom det är det alla människor ständigt gör? Finns inget "meningen med livet" som passar alla, utom just det han sa. Sträva högre. 
 
Okej jesus, borde kanske hålla mina allt för djupa tankar för mig själv, jag skriver inte direkt lika ytligt som de flesta andra bloggarna gör...
nej nu ska jag drömma lite, godnatt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0