personlighetstest

2014-11-15 - 21:56:00 → Allmänt

 
Alexandra sa att hon gjorde ett personlighets test och eftersom jag är så pass nyfiken så var jag också tvungen att testa. Testet är ca 100 frågor typ och är bara ja och nej frågor. Mitt resultat blev ENFJ, vilket är ett utav de mest ovanliga, vilket jag gillar skarpt haha! I USA är det endast 3 % av tjejerna och 2% av killarna som är likadana som mig. Det finns tydligen 16 olika "personligheter" kan tilläggas. Ni undrar säkert vad det betyder, för det gör jag till och med själv men alltså det länkades till olika sidor som kunde förklara vad en ENFJ är för någon.
|
Kände igen mig sjukt mycket i nääääästan allt, var någon liten småsak som inte stämde in, den delen med att jag gillar konstverk och museeum, haha alltså nja, det är fint att kolla på men inte direkt att jag skulle föredra att gå på museum ifall jag hade bättre alternativ.
Iallafall så var det mest hur personen är i sig som det skrevs om, hur man behandlar andra och hur man fungerar helt enkelt. Det var förklaringar på engelska men jag översätter det lite med egna ord. En ENFJ människa är en som är väldigt skicklig på att läsa och förstå människor. Att hjälpa människor ligger en varmt om hjärtat och man känner en skyldighet till att hjälpa utsatta. Man kan ge utan att kräva någonting tillbaka. EN ENFJ människas mål är typ att få andra människor att utveckla sig själva, därför kallas en ENFJ även för "läraren". Man ser poteniall i människor och vill hjälpa de sträva högre. Man tycker även om att leda och har inget problem med att ta tag i situationer/aktiviteter. 
Man är bra på komminucera med människor och är bra på att formulera sig i både skrift och tal. Man kan ibland egnagera sig för mycket i hur andra mår och därför glömma bort hur man själv mår. Man har djupa tankar kring livet och behöver ganska ofta vara för sig själv för att liksom processa dem. Promenader ute i naturen är därför uppskattat så personen i fråga har en bra miljö typ. 
|
Andra människor älskar att vara vid en ENJF människa då den sprider så pass mycket glädje, en ENJF människa vet hur man gör för att folk ska må bra. 
|
Alltså det här, och så sjukt mycket mer stämmer så väl in på mig, ganska galet hur ett test kan beskriva hur jag är som person, då känner man sig inte lika speciell trots allt haha
|
Det låter ju förmodligen som att ja skryter när jag bara berättar om hur bra jag förstår människor osv, men dom som beskrev min "personlighet" skrev ingenting dåligt haha, förmodligen gjorde dom det inte på någon annan heller. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0