halloween/alla helgons dag

2014-11-01 - 21:36:13 → Allmänt

Ska försööka skriva här lite mer regelbundet men inget jag kan lova kommer hända. 
Igår festade alla, eftersom det var halloween, men själv stannade jag hemma och åt godis haha. Hade en godisfri dag, så va ju tvungen att utnyttja den till fullo, och sen för att jag inte hade någon lust alls för att festa, känns som att jag festat lite för mycket nu förtiden, men nu på fredag är det på't igen eftersom hannah fyller år :D... haha sen kommer december bli kul:
 5e- min födelsedag,
10e- norlie och kkv till strömpis (WOOOP)
sen är de jul och nyår och grejer så ännu mer fest
 
det här med halloween och alla helgons dag..vad är problemet, vi håller på få en ny tradition hit till sverige och varför så emot det? det är ju jätte kul att klä ut sig och det blir ännu en dag vi svenskar firar något gemensamt, älskar högtider! Det står att alla helgona firas mellan 31/10- 7/11, så kan inte ni som klagar på att halloween förstör denna högtid bara skita i att fira den just på halloween, som är EN dag och inte en hel vecka. Jag vet inte vad ni anser, men jag anser att halloween var igår,31:a, dagen man klär ut sig, går bus eller godis och festar. Idag, lördag den 1 november, anser jag att man ska gå till graven och sörja, och INTE festa/klä ut sig. Vi måste skilja på att sörja för dom döda och klä ut oss till dom. Halloween är över gott folk. 
 
Haha eftersom folk konstigt nog älskar att läsa om personer som misslyckas med sitt liv, så bjuder jag på lite av min vecka: planen var att plugga, jag skulle läsa en hel bok, jag skulle göra klart hemsidan, göra en jävla massa på mitt gymnasiearbete och sen plugga kemi till mitt prov,
det ENDA jag gjort, har varit att läsa boken och ja är inte ens klar än, jag är på riktigt sämst på att planera mitt plugg, jag kommer definitivt inte klara av universitetet ifall jag inte förbättrar mig. Jag är bäst på att skjuta på saker, göra klart läxan dagen innan osv men det kommer inte hålla i längden. 
 
Nu ska jag kolla på lite mer kläder på internet, samt deppa över att jag inte har råd att köpa dom, wooopie, goodbye
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0